יום שישי, 22 באוקטובר 2010

יומן מסע - 10 ימים בקרואטיה

כשלבשתי חולצה אדומה לטיסה לא ידעתי שהצטרפתי לצוות עובדי חנות סאקאל ספורט בדיוטי פרי או לצוות הדיילות של המטוס. כך קרה שבזמן שמדדתי נעליים לפני הטיסה פנו אליי עוברים ושבים כדי לברר האם יש אצלנו כפפות הזעה לחדר כושר או גרבי הזעה לנשים.

דוברובניק היא העיר הקסומה שבה נחתנו. בבוקר הראשון הלכנו לראות את הים האדריאטי.
היינו כמעט לבדנו בחוף. אנחנו, ואישה מבוגרת שנכנסה קצת למים.

אני העדפתי להישאר על החוף. המים היו קרים מאוד.

במלון הקטן שהיינו היה צוות עובדים נחמד וידידותי.

מדוברובניק המשכנו לספליט, עיר נחמדה עם נמל גדול ואניות שהרשימו חלק גדול מאיתנו.

בערב יצאנו לפאב בעיר העתיקה. כולם ישבו על מדרגות של מבנה הסטורי והקשיבו למוסיקה חיה עם כוס בירה, יין ונרות קטנים שדלקו על המדרגות. איזו אוירה מיוחדת!

בבוקר קמנו מוקדם ולקחנו מעבורת לאי חוואר.
 ציירתי פורטרט של ארנון אבל הוא לא יצא כמו עצמו כל כך.

באי קנינו לחם, גבינה וזיתים ועשינו פיקניק על ספסל בכיכר.

משם המשכנו לאי קורצ'ולה, ובמסעדת הפועלים שאכלנו בה בערב ציירתי את שתי הבריות החביבות עליי בעולם.

באי הזה העזתי להיכנס למים ובצהריים אכלנו במסעדת דגים (אני אכלתי קבב)

משם המשכנו בבוקר שאחרי לשמורת טבע מדהימה ונשארנו לישון בעיירה סקראדין בביתה של קשישה ששמה סנטה מריה. בערב אכלנו במסעדה איטלקית יחד עם עוד זוגות אוהבים.

היה ממש כף וטעים. ארנון אמר למלצר שזו המסעדה הכי טעימה שאכלנו בה בקרואטיה.

משם המשכנו לעיר זאדאר.

היה שם sea organ אורגן ימי ענק - כמו עוגב ענק שמורכב מהחללים שבתוך המזח ומגלי הים שיצרו צלילים מופלאים ועמוקים. ישבתי על האורגן והתקשיתי להאמין למשמע אזניי. היה מרגש.

בעיר הזו היו קתדרלות מרשימות ומבנים עתיקים ויפים.

ביקרנו במוזיאון ארכיאולוגי - אני קצת השתעממתי.

משם נסענו לפליטויצה, שמורת מפלים מדהימה ומשם לזגרב עיר הבירה של קרואטיה.