יום רביעי, 18 באפריל 2012

יום השואה - כרזה



זוהי כרזה שעיצבתי ל"יד ושם" עבור יום הזיכרון לשואה ולגבורה שחל השנה לתחרות "מעצבים זיכרון". ידעתי שאני רוצה לעשות כרזה מינימליסטית וחיפשתי טקסט מתאים שיהיה רלוונטי גם למציאות של היום ולא רק לזוועות המלחמה. 

התחברתי מאוד לציטוט של אלי ויזל: "ההיפך מאהבה אינו שנאה, הוא אדישות. ההיפך מאמנות אינו כיעור, הוא אדישות. ההיפך מאמונה אינו כפירה, הוא אדישות. וההיפך מחיים אינו מוות, הוא אדישות." היות והיה עליי לקבל אישור לשימוש בציטוט בכרזה, יצרתי קשר עם עוזרו ומתרגמו של אלי ויזל, דוקטור יואל רפל, אשר עזר לי לקבל את אישורו ואת ברכתו של מר ויזל. התהליך כולו היה מרגש מאוד עבורו ולסגירת המעגל שלחתי גם למר ויזל את כרזתי להתרשמות.

את האימג', הטלאי הצהוב שנקרע מתוך הדף, היה חשוב לי לאזכר ברמיזה, כוונתי היתה שהאימג' יפרע את הסדר והלובן ויהווה פצע בדף, בכרזה עצמה ובמציאות שלנו, שלעיתים קל לנו לשקוע בה באדישות ובשיכחה. 

2 תגובות :

  1. פוסטר מעולה, משפט מעולה. פוגע במהות הבעיה של זכרון השואה וההתמודדות העכשווית שלנו איתו, הנתק בין השימוש בצלקת הלאומית כקלף מיכוח וויכוח, לבין מימוש לכדי מעשים - טיפול בחיים ושימור מורשתם של הניצולים. כל הכבוד אפצ׳וק! מדוייק ונוגע ללב

    השבמחק