יום ראשון, 3 במאי 2015

קרן שביט - השראה מעופפת - דיוקן מנייר

את קרן שביט המופלאה אני מכירה כבר כמה שנים. 
 מעצבת, יזמית לייף סטייל ובלוגרית שנותנת לי המון השראה.

קרן צלצלה אליי לאחר שראתה עבודה שעשיתי לבלוג ״אפונה״  ומיד התחברנו,
היא פרגנה לי המון ונתנה לי שפע של רעיונות לדברים מגניבים שאני יכולה לעשות,
וגם הקדישה לי פוסט שלם בבלוג שלה.


זה היה ממש בתחילת דרכי כאמנית נייר - ואחת העבודות הראשונות שעשיתי.
הייתי מאופקת יותר ועדיין לא הרגשתי בטחון בעבודתי, אז הפורטרט יצא סולידי ומאופק, מה שכלל לא מתאים לקרן :) גם הצבעוניות לא דיברה בשפה של קרן, שהיא יותר אביבית, עם הרבה ורוד ותורכיז.



היות וקרן היא כמעיין שופע של יצירה והשראה לא הסתפקתי בפורטרט הראשון וכעבור כמה שנים החלטתי להכין פורטרט חדש שיהיה יותר מדויק, מלא חיים, הומור וקסם.


ראשית בחרתי את הדפים שאיתם אני הולכת לעבוד,
עבור הגלביה של קרן בחרתי בנייר תורכיז עם תבליט פרפרים
התורכיז שזור כמוטיב בעבודות של קרן ולכן החלטתי לשלב אותו ביצירה


אחד המאפיינים הבולטים במראה של קרן הוא הפוני שלה, היה ממש כייף ליצור אותו
גם הנייר שבחרתי לשיער שלה הוא חום אבל מעט אדמדם, עם קריצה.




 עבור הרקע בחרתי בנייר עם דוגמת נוצות טווס. בדרך כלל שאומרים על מישהו שהוא טווס, הכוונה היא שלילית, בקונוטציה של רברבן. בעיני קרן היא טווסית במובן הכי חיובי שיש,
היא לא מפחדת לבלוט, להתגאות, להיות מרוצה ממה שיש ולהפגין לעולם ולשתף בנדיבות את היופי שיש בה על כל גווניו. 


כשאני יוצרת דמות, אני מתמקדת קודם כל במאפיינים הכי מזוהים שלו (אפשר לקרוא על כך גם בפרויקט האופנה שעשיתי עם נעמה בצלאל) ורק אחר כך עוברת לשאר הפרטים.
כשהיה לי את הראש של קרן ואת הגלביה הייתי רגועה ויכולתי להמשיך :)


בכל דמות שאני מאיירת אני חושבת מה היא עושה? קרן עושה כל כך הרבה דברים ולכן החלטתי ליצור לה כנפיים, הזכירה לי את הכנפיים של יונק הדבש שמפרפרות כל כך מהר באוויר.


החיבור עם הגלביה יצר ענין והומור


הכנפיים הן סמל להשראה ולשפע שאותו קרן מייצגת עבורי. הוספתי ורוד, זהב וכמובן את הפנים.

והנה התוצאה הסופית:



והדבר שתמיד הכי הכי משמח אותי בעבודה שלי
 זה לקבל את החיוך שמגיע עם האיור :)


(לא אכפת לי שהתמונה מגורענת, כי היא תמונה ממש שמחה:)

מזמינה אתכן ליצור פורטרטים ויצירות מנייר בסדנת פיסול בנייר ביום שישי הבא ה15.5
בשעה 9:00 בסטודיו שלי בתל אביב.

כל הפרטים על הסדנא כאן, מוזמנות לכתוב לי מייל efchek@gmail.com או להירשם דרך העמוד שלי בפייסבוק , שכדאי לבקר בו בכל מקרה :)



תגובה 1 :

  1. אפרת, פוסט מאד מקסים, גם משום שהראית לנו את תהליך יצירת הדיוקן של קרן (באמת הולם אותה טורקיז) וגם בגלל שמי שנכנס לפוסט הישן עליה, יכול לראות את תהליך ההתפתחות שלך בשנים האחרונות.

    השבמחק